Saturday 12 November 2011

Nov projektič, Paris in nazaj domov

Prejšnji teden sem se srečal v Parizu s svojo punco. Na univerzi so mi opravičili izostanek, ker sem rekel, da se srečam s subjektom svojega projekta, tako da niso nič jamrali. V bistvu jim je bilo zelo všeč. Karto za Pariz sem kupil že takoj prvi teden, ko sem prišel v Brighton. Po vseh komplikacijah s slepičem in operacijo in potem še z infekcijo sem mislil, da bom moral potovanje odpovedati, ampak se je k sreči rana dobro zacelila, tako da nisem imel problemov s prenašanjem kovčkov in 8urnim potovanjem z avtobusom. V Parizu sem na žalost zgrešil Paris Photo, ampak nič zato, ker ta ponedeljek potujem nazaj v Slovenijo za en teden.

Na univerzi se ne dogaja nič pametnega. Pred Parizom sem moral oddat 3-5 fotografij. Dobili smo navodila, kje moramo narediti fotografije. V bistvu so razrezali zemljevid na 40 delov in vsakemu dali en košček. Potem pa si lahko v tem delu mesta fotografiral kar si hotel. Meni se je zelo mudilo, ker sem pakiral za Pariz, tako da sem brez razmisleka na hitro posnel par fotografij in jih takoj oddal. Nisem namreč vedel, da bom moral danes o teh fotografijah govoriti pred celotnim razredom. Ker stvar ni bila ocenjena se nekako nisem preveč sekiral. Ko sem čakal da pridem na vrsto za prezentacijo, sem v glavi študiral, kaj bi povedal o fotografijah, ampak sem se spomnil le, da so bile fotke modre in da je na eni izmed njih nek neoster pijan klošar. Ko sem bil na vrsti da kaj povem, sem jim povedal, da sem dobil del mesta, ki je zelo posh, urejen, miren,... Modro barvo sem opravičil s tem, da je to barva, ki je mirna, pomirja- tako kot soseska. Potem pa sem rekel, da sem iskal motive, ki ne predstavljajo tega kraja in so malce neprijetni. 
Moje nakladanje so dobro sprejeli, predvsem Xavier Ribas (fotograf profesor). Pa tudi fotografije. Videl je misterioznost in odlično povezanost med fotkami. Na primer ta klošar ima pogled usmerjen v zrak, kjer je luna. Tako da je našel povezavo med Ikarusom, ki naj bi letel proti soncu in padel. Prav tako kot ta klošar. Zelo mi je všeč, da profesorji vidijo te zadeve v fotografijah, čeprav so nenamerno tam, ker ti potem te stvari dajo ideje za naprej. Prav to naj bi bil cilj teh kratkih majhnih projektov, ki nas prisilijo, da nekaj naredimo, potem pa o tem govorimo in od tega potem tudi kaj odnesemo. Če bi vedel da bom imel prezentacijo pred 40 ljudmi in vsemi profesorji bi se verjetno kaj bolj potrudil. Ampak so približno vsi naredili podobno slabe stvari, če so sploh oddali karkoli, tako da je OK.
Naslednji teden imam bralni teden, tako da nimam predavanj in sem v Sloveniji. Bom spodaj objavil še seznam naslovov, če mogoče slučajno koga zanima. Če bi rad pa kdo kopijo teh stvari, naj mi pa pove, imam na mejlu.

Marien, Mary Warner (2010) The origins of Photography: A Cultural History
Bate David (2009) Looking at portraits from Photography: The Key Concepts
David Green (1985) Veins of Resemblance: Photography And Eugenics
Stallbrass Julian (2007) What's in a Face? Blankness and Siginificance in Contemporary Art Photography
Orvell, M (2003) Viewing the Landscape in American Photography
Company David (2003) Safty in Numbness: Some remarksa on problems of "Late Photography" in "Where is the Photograph?
Alain de Botton (2003) On Travelling Places in The Art of Travel
Jacobs, S. Andreas Gursky: Photographer of the Generic City in Exposure
Edward Walch Stars of CCTV: Technology, Visibility and Identity in the Work of Sophie Calle and Annie Ernaux





2 comments:

Anonymous said...

s svojo...

Anonymous said...

:)